onsdag 30 december 2009

jr:s finger

Ja det är väl dags nu att efter nyår ta itu med detta. Pust och stön men ett måste då detta har blivit en principsak från vår sida. Han har fått pengar redan från 2 av 3 försäkringsbolag, det sista bli efter 1 år och vi är uppe i 114500 än så länge, lite plåster på såren iaf. Men det som jag nu ska ta itu med är norrvidden som äger kärnan huset. Vi fick först ett avslag därifrån och då överklagade vi med hänvisning till den bild som öp tog dagen efter olyckan där ett hål hittades, där hans finger har kunnat få plats i. Detta är total ignorerat från länsförsäkringars sida och därför har jag nu tagit kontakt med en advokat. Det kommer att sluta med att vi är tvungna att stämma dom för att få vår rätt prövad. På vår hemförsäkring finns nått som heter rättshjälp som täcker advokat kostnader samt rättegångskostnader. Skulle vi förlora en rättegångstvist så får vi bara betala självrisken och det känns som om det faktiskt är värt det. Som sagt det har blivit en princip sak av det hela.

Hur som helst så 2 dagar innan julafton så var jag TVUNGEN att besöka kärnan då jag skulle hämta Carmens skidor. Fan va tufft det var, första gången sedan olyckan och man kände rätt mycket obehag vill jag lova.

Nu har Jr:s finger läkt i hop och han kommer med stor sannolikhet att lära sig leva med detta men ändå, det känns så jävla onödigt. Inga pengar i världen kan ersätta hans halva pekfinger men det lite plåster på såren och en bra ekonomisk start i livet kan han få och det är han verkligen värd efter allt den stackarn varit med om under sina 3 små år.

Inga kommentarer: